I made this widget at MyFlashFetish.com.

Ahad, 7 Ogos 2011

ingin kembali ke size L...

Assalamualaikum...
di bulan Ramadhan yg mulia ini aku mengambil kesempatan utk kembali ke size L.. selain drpd puasa dn solat yg sememangnye menjadi senaman semulajadi, aktiviti senaman yg len jugk boleh dilakukan bg mempercepatkn proses penurunan berat badan.. aku bukan katagori obes.. cuma katagori berat badan terlebey sudaa...

untuk itu usaha yg aku lakukan ialah dgn berjalan kaki.. bukan berjalan di ats jln raye, tp di ats mesen sudah ler.. oleh kerana mesen berjalan kaki ni dh lama tak digunkn dn dh bersawang pon.. aku cuba menyemai semangat utk menggunaknnye kembali...

alhamdulillah arini berbekalkn tekad nan waja, aku berjaya menggunakannye.. bukan sng nk mulakan.. ari2 asik pandg je mesen ni tp tak gunakn pon.. arini mesen kembali berfungsi.. utk permulaan aku hanye mengambil masa 20minit berjalan kaki dn berlari ank.. adakah misi aku ini berjaya??? tungguuuu dn lihat hahaha...


berikut adlh alat2 yg aku gunakn bg mmbantu proses penurunan berat bdn.. doakn semoga misi aku berjaya...


catatan yg menunjukkan 20 minit aku berjaya berjalan di ats mesen ni... esk aku cuba tingkatkn lg.. utk permulaan tak bole lama2...


sit up bench...


dumbbell...

semua peralatan ni kena gunakn dgn cara yg betul.. kalo tak mau saket2 bdn...

sekian, wassalam...

2 ulasan:

  1. om, ko dh habaq pn umh ko ada brg2 ni....leh bg aku pinjam?...x bg pinjam, aku sewalah....yg mesin jln kaki tuh....aku pn nk ramping raya ni...

    BalasPadam
  2. aku ok je.. tp kena tgu bapak aku ramping dulu arr br bole pinjam...

    BalasPadam