I made this widget at MyFlashFetish.com.

Ahad, 24 Julai 2011

meracun & soto ayam...

Assalamualaikum...


sesi pertama: meracun...

arini aktiviti yg dirancang adlh meracun rumput.. alhamdulillah di awal pg cuaca amat baik.. peluang utk meracun rumput mmg tdk bole disia2kn kalo cuaca yg baik mcm ni.. pg2 lg aku ngan adik ipar aku dh bangun dn bersiap sedia ngan aktiviti arini...

aktiviti meracun rumput arini bersama2 ngan ckgu usop.. dgn semangat yg ade pd ckgu usop dpt aku serap dn berbekalkn tenaga muda yg meronta2 aktiviti meracun rumput dpt dilaksanakan lebey kurg jam 8.00a.m...

berikut adlh gmbr2 yg sempat aku amik sepanjang aktiviti meracun rumput...

haaa.. yg pertama mesti kena ade lori.. br sng nk wt keje.. kn dh moden.. tugas lori ni mmbawa segala keperluan ataupon alatan utk meracun.. cthnye spt enjin dn tong air serta racun...


yg ni pulak adlh kawasan sasaran iaitu sepanjang tepi jln kg tp zon5 je ye.. kalo nk sume zon bwk sini racun,  oom n the gang bole settle sume.. hehehe.. belagak nye, kalo takde ckgu usop tak gerak2 pon hahaha...


haa yg ni racun.. pelbagai jenis racun digunakan.. ckgu usop pakar dlm bidang ni, pelbagai jenis racun dicmpo menjadi majmuk.. kalo tak mati jugk rumpot mmg tak tau arr haha...


ni adalah senjata yg digunakan hehe...


enjin yg digunakan bg mmbantu aktiviti meracun arini berjalan dgn lancar...


tiba giliran aku plak.. yg penting amik gmbo dulu.. hahaha...


berhenti skjp srpn.. menu: mee hoon goreng+tea o+air asam boy sejuk.. chef: adik aku...


selesai sudah sesi srpn pg.. kena sambung balik meracun rumput.. lokasi seterusnye ke darat masih dlm zon5 lg...


ckgu usop menunjukkan skill meracun rumput...


kasot adidas kesayanganku.. korang ade??? hahaha...


terima kasih kpd lori ni yg bnyk mmbantu utk aktiviti meracun rumput kali ini...

lebey kurang jam 12.00p.m aktiviti meracun rumput selesai.. alhamdulillah.. rehat jap dn terus mandi...


sesi ke dua: soto ayam...

aktiviti seterusnya adlh mkn tgh hr bersama family aku.. menu arini adlh: soto ayam... chef:adik aku.. haaa soto ni mmg kegemaran family aku sejak dulu lg.. igt dulu kalo abg aku dmm, mkn je soto kat pt hamid, dgn izin allah terus sng.. soto tuu sbgi motivasi jugk arr...

berikut adlh antara gmbo yg sempat aku amik...

ni adlh bhn2 yg diperlukan bg menyediakan hidangan mknn spt soto.. daun sop, kentang goreng, begedil, daging aym yg disuwir2 (bhs jawa), sambal kicap, bawang goreng, mee hoon yg digoreng, tauge yg dicelur dn lontong.. haa lontong ni special mak aku yg buat.. lontong tumbuk...


yg ni pulak begedil.. adik aku yg buat.. mmg sesuai utk hidangan soto.. tp pd aku kalo takde pon ok je...


haa yg ni kuah soto...


semangkok soto yg telah siap terhidang.. haaa yg ni aku punye, cm biasa arr mangkok size XL...

ok dulu utk arini.. sekian, wassalam...

2 ulasan:

  1. bhan utk soto tu, ada ke meehoon goreng?...bkn so'un goreng ke om?...cuba cek ngan adik ko...salah ni

    BalasPadam