I made this widget at MyFlashFetish.com.

Jumaat, 1 Julai 2011

papadam...

Assalamualaikum...
aku br je siap masak.. menu aku arini masak papadam.. pandai tak aku masak??? wakakaka..

aku goreng papadam ni sbb esk nk bwk g sekola..

sume ckgu2 kena bwk maknn utk jamuan perpisahan dn selamat dtg khas buat tn hj azhar yg berpindah ke sk limpon dn en md kharol yg naek pangkat jadik gpk koko yg br...

sume tugasan sudah diagih2kn.. jadik aku kena bahgn bwk papadam.. ok arr tuu.. bukan ssh pon nk goreng papadam hahaha...

sebenarnye aku lupa nk beli papadam ptg td.. bila balik dr kenduri tahlil br teringat.. balik je tahlil tuko suar kaen pelikat cmpk kat katil terus g wellward.. naseb baek wellward tutup lmbt.. dpt jugk aku beli papadam..


ok, mula2 gunakan minyak seri murni.. tuangkan ke dalam kuali.. biarkan sehingga naek asap.. kemudian masokkan papadam ke dalam kuali secara bergilir2...


angkat dan toskan sehingga bebas dr minyak.. kalo ade minyak yg melekat sikit2 tuu biarkan je arr.. takkan nk lap pulak.. alah esk yg mkn tuu pon mmg ramai yg dh berlemak tebal.. haha...


yg ni papadam bulat.. sesuai utk mereka yg berbadan besar cm aku.. amik skali dh tak pyh nk tmbh lg.. sngkn...


satu besen kalo tak cukop mmg tak patot arr..


papadam siap utk dieksport ke sk koris esk...

2 ulasan:

  1. papaddam Cikgu Oom...sedap tu yg kecik2..mkn mcm keropok.. :)

    BalasPadam
  2. hehehe.. mmg sdp terutama dimkn bersama2 ngan nasik bariyani..

    BalasPadam