I made this widget at MyFlashFetish.com.

Selasa, 19 Julai 2011

koris dilanda musim buah...

Assalamualaikum...

Arini aku g sekola cm biasa.. agk normal hr ni hahaha.. aku berada di petak yg ke lima.. takpelah yg penting esk aku cuba perbaiki utk berada di petak yg lebih baik.. semangat utk g sekola alhamdulillah sentiasa berada di tahap yg maksimum.. ini disebabkan krn aku sangat cintakn kerjaya yg aku miliki skrg.. walaupon pelbagai dugaan dn cabaran yg dtg insyaallah aku cuba utk tangani dgn bijak walaupon kkdg kurg bijak haha.. takpe, sesungguhnya pengalaman sememangnye bnyk mmberi pengajaran kpd aku spy menjadik manusia yg lebih matang...

aktiviti P&P arini aku dpt laksanakan mcm biasa.. walaupon tugas seorang guru dianggap berat, tp aku cuba utk sentiasa berfikiran positif dgn kenyataan tersebut.. yg penting pd aku dlm setiap intitusi/organisasi itu sememangnye memerlukan kerjasama dn tolak ansur dr semua pihak.. br lah keje jadik ringan.. dgn adanye kerjasama dn kebajikan org bwhn dijaga, insyaallah sesebuah institusi/organisasi itu akn melahirkan produk yg berkualiti, cemerlang, gemilang dn terbilang.. di samping tu hati kena ikhlas arr beb...

aku sebenarnye nk cerita tntg koris dilanda musim buah.. arini bnyk tul buah durian kat sk koris..

kaki lima bilik guru seolah2 dilanda ngan kebanjiran buah durian yg tidak diduga kehadirannye.. siapa lg yg sudi menghantar buah durian ke sk koris dgn begitu bnyk skali,.. mestilah pn hjh selamah bt abu orgnye...

sedikit info tntg pn hjh selamah bt abu, beliau adlh guru pencen yg bersara di sk koris thn lepas.. beliau lah org yg tiap2 pg menemankn aku utk pergi ke sekolah.. skrg aku g sekolah sorg2.. sunyi plak terasa pn hjh selamah tiada disisi.. hehe.. beliau bnyk mmbaca doa smsa naek keta aku.. aku ape lg mengaminkn je arr.. ttpi kkdg beliau mengucap dua kalimah syahadah knpa ek??? oh rupanye aku memandu laju hehehe.. sory kak mah dh terlambat...

wangian durian mewarnai suasana dlm bilik guru.. almk!!!... bau tak hilang2 lg.. air-cond plak tuu.. takpe esk konfem dh hilang bau mudh2han.. aku je mmbedal 2biji durian sekaligos sorg2 td hahaha.. tq teacher Ho krn sudi memilihkn durian yg boleh dikatakan gred A utk aku.. aku menghargainye..

aku pon ade dusun durian jugk tp tak dpt nk amik buah durian sbb kebun terlalu jauh utk pergi.. nk jual tak laku jadik bpk aku dh lantik jiran kat ctu utk amik dn agih2kn kpd sesiapa yg nk.. aku bole amik buah durian tuu kat kebun tp tgu hujung minggu tu pon kalo sempat arr.. pokok durian pon dh tinggal lebey kurang 10pokok je yg len dh tebang sbb tanam sawet...

ptg td aku nyenyak tul tdo walaupon cuaca pns terik.. mukin sbb pening kpla mkn bnyk sngt durian.. haha.. mintak dijaohkn segala penyaket...

sekian, wassalam...

4 ulasan:

  1. wah, mkn derian x igt membe pun eh.....
    best ar korg ada yg sponsor durian lg, lama x jumpa kak mah...hrp2 dia sihat hendaknyer.....

    BalasPadam
  2. aku mkn durian cuma teringat kat beskal hibrid je.. hahaha... kak mah alhamdulillah sehat..

    BalasPadam
  3. mmg sdp.. kalo dibuat bubur lg sdp..

    BalasPadam