I made this widget at MyFlashFetish.com.

Ahad, 2 Oktober 2011

adat bertanding...

Assalamualaikum...
alhamdulilah selesai sudaa pertandingan tarian rampai yg menggabungkan zapin, inang dn joget.. daerah batu pahat kalah.. kalah dn menang adat pertandingan.. yg penting kumpulan batu pahat menang dr segi pengurusan yg amat dipuji skali.. terima kasih kpd sume yg terlibat...

terima kasih yg tak terhingga kpd pihak pengurusan dr smk dato onn krn dpt menguruskn kami satu team dgn begitu baik skali.. hubungan yg terjalin diibaratkn sebuah keluarga yg saling memahami.. dr segi kebajikan mmg tip top.. tdo kat hotel tuu beb amik bilik yg special plak tuu.. haha.. dpt duit minyak n tol serta dpt duit mkn lg.. dpt t-shirt.. terima kasih bnyk2 kak ros n suami serta en razak jugk...

Jumaat 30/09/2011 02Zulkaedah1432...
selesai mmbuat latihan di dewan high school.. aku g umh bro ajak kat tmn banang utk mandi dn bersiap utk pergi ke JB.. sebelom tu ke tmn depan sepital BP utk amik bro Lan.. dn menuju ke pusat rakan muda BP utk amik guru tari bro faizal.. kami 4org naek satu keta dn aku menjalakan tugas sbgi driver...

terus masuk highway dn menuju ke sk kota masai 2 utk mmbuat latihan percubaan di situ.. ssh jugk nk mencari sekolah ni.. nasib baik ade adik abg mie.. seorang pemandu teksi mmg hebat kalo nk mencarik jalan2 kat pasir gudang ni.. kami terus dibawa menuju ke sk kota masai 2...

sampi di sana kami terus bersiap sedia utk mmbuat latihan.. geng2 pontian mengambil tempat terlebih dahulu.. selepas team pontian selesai.. tiba giliran team batu pahat plak mmbuat latihan.. kami mmbuat persetujuan selepas selesai pertandingan br pergi ke hotel...

t-shirt kami seri warisan...

banner di ats pentas...

3org bro yg bnyk mmbantu aku...

ade ruang kosong je mesti joget.. haha...

pentas pertandingan...

murid2 sk kota masai 2 mmbuat latihan utk persembahan selingan...

mlm yg dinanti2kn kini tiba.. team batu pahat mendapat giliran yg ke 6.. sebelom pertandingan kami bersiap terlebey dahulu.. sebelom pertandingan, di mana saja ade tmpt kosong kami akn mbuat latihan utk menari.. kami satu team terdiri drpd lelaki: bro Lan sk minyak beku, bro ajak sk monfort, bro sham sk seri medan, bro esa dn aku sk koris.. pompuan: mas sk seri medan, natrah smk dato onn, hawa sk minyak beku, ain smk syed esa dan sarah juga dr smk syed esa...

suasana pd waktu mlm dipenuhi dgn org.. cuma ade kelainan sbb sume memakai pakaian serba kemelayuan.. syookkk jugk tgok sbb dh mcm zaman dahulu kala.. agknye mcm ni lah suasana zmn kesultanan melayu...

tiba giliran yg dinanti2kan.. maka naik lah kami ke pentas pertandingan.. pertama kali menjejakkan kaki ke pentas pertandingan tarian mmg ade sedikit gementar.. dgn muka selamba aku pon beraksi ngan tarian zapin terlebey dahulu.. alhamdulillah kami dpt melakukan  yg terbaek utk zapin zero kesilapan.. tiba inang dn joget ade kesilapan yg dilakukan.. tahniah kpd geng pompuan sbb tiada langsung kesilapan utk ketiga2 tarian...

selesai pertandingan aku ngan bro ajak terus menuju ke kantin sekolah sk kota masai 2 utk mencarik ketenangan.. syokkk berborak ngan bro ajak.. bnyk nasihat yg diberi yg boleh aku jadikan sbgi panduan masa depan...

terdengar dr jauh MC mengumumkan kumpulan yg berjaya masok ke pentas akhir.. daerah yg layak ke pentas akhir adlh segamat, mersing, johor bahru, muar dn pasir gudang.. batu pahat, pontian, kulai dn JPN tersingkir..  takpelah sekurang2nye kami bekerja dlm satu kumpulan yg mmg best.. pengalaman yg mmg tak boleh dijual beli.. yg akn aku igt smpi bila2...

selepas selesai pertandingan aku mmg dh lapo gla.. kami terus menuju ke restoren berdekatan utk mkn.. menu yg aku pilih adlh nasik goreng aym kunyit dn tom yam cmpo.. perghhhh mmg sedap arr.. alhamdulillah kenyang.. kalah belakang citer yg penting aku dpt mkn dgn kenyang hehe...

selesai mkn kami terus menuju ke hotel selesa pasir gudang utk tdooo.. perghhh mmg syoookkk arr mg selesa skali.. terima kasih kpd pihak pengurusan yg mmg sentiasa menjaga kebajikan kami dgn begitu baik skali.. terima kasih bnyk2...

Sabtu 01/10/2011 03Zulkaedah1432...
bgun pg mcm biasa.. sungguh sejokkk di dlm bilik hotel yg amat selesa.. dlm kol 11pg kami bertolak balik ke batu pahat.. sempat singgah kat umh mak bro ajaq kat jalan zapin 4 skudai.. jupe ngan khairi akmal (ank sedara bro ajaq) dh beso ko dulu ckgu ajo br drjah 3 masa kt sksbt10...

dm perjalanan pulang sempat singgah ke sksbt10.. dpt jenguk dr pago pun jadiklah.. kebetulan bro ajaq pon penah mengajar kat ctu.. perghhh siap begambo tuu hehe...

bro ajaq dn aku penah mengajar kat cni...

dpt jengok dr pintu pago...

smpi umh sempat anto mak n bapak aku g jemputan kat taman ria pt raja.. balik dr jemputan teros tdooo... perghhh nikmatnye tdooo kat umh...

mlm ade kenduri 2 tempat tp aku takdpt nk pegi sbb penat sangat smpi tetido.. adik ipor aku yg g.. bangun tdooo bangun tdooo mmg syokkk setelah seminggu mengerah tenaga dn kudrat...

Ahad 02/10/2011 04Zulkaedah1432...
pd hr ni aku bnyk lepak kat umh.. ape lg basuh baju arr.. alhamdulillah hilang penat seminggu berlatih dn smlm bertanding.. apesal bunyik muzik zapin masih terngiang2 kat telinga aku.. berhantu ni.. haha...

ok dulu aku nk gerak ke kedai cla unique collection utk anto mak aku dn nk g basoh keta jugk...

keputusan terkini yg aku terima dr bro ajaq no 1) pasir gudang 2) mersing 3) johor bahru.. batu pahat kalah sbb tdk masukkan guru/staf berbangsa cina /india.. 10markah ditolak begitu sahaja...



sekian, wassalam...


Tiada ulasan:

Catat Ulasan