I made this widget at MyFlashFetish.com.

Selasa, 20 September 2011

catatan 3hr: pergi tak kembali...

Assalamualaikum...
lama rasanye aku tak menulis kat blog.. fb pon lama dh aku tak update.. ape khabar semua??? hrp sihat sejahtera...

sementara menunggu masa utk tdo, sempat skjp rasanye aku update blog nih.. sedikit imbasan catatan perjalanan hidop aku pd hr sabtu - ahad yg lepas 17 - 19 September 2011:

Sabtu 17 September 2011
pagi - aku bngun mcm biasa.. bnyk jemputan kahwin.. sebelom bergerak ke rumah besan bpk aku yg mengadakan majlis perkahwinan ank bongsunye sempat jugk aku bertandang ke rumah linda jalal utk dtg ke majlis rumah terbukanye.. alhamdulillah bnyk mknn yg sedia terhidang.. aku dilayan spt putera raja.. hehehe.. terima kasih linda jalal n family.. takde pon pic aku ekekekeke...

tgh hr - lebey kurang jam 12tgh hr aku bergerak ke rumah besan bpk aku yg berada di pt ju.. sungguh meriah majlis perkahwinan yg berlangsung.. ape yg aku tertarik adlh kumpulan kompang warisan pt ju.. penoh ngan ciri2 kekampungan dn kemelayuan yg begitu menebal.. berbaju melayu serta bersamping adlh trademark yg cuba dibawa oleh kumpulan kompang ini.. bangga melihat ank2 muda remaja masa kini yg berjaya memartabatkan kompang sbgi salah satu aktiviti mengisi masa lapang...

petang - dr pt ju aku n family bergerak balik ke rumah.. dlm perjalann balik telefon mak aku telah berdering.. owh!! panggilan dr mak cik aku.. mak cik aku telah mmberitahu bhw yaie aku sesak nafas.. bila mendengar berita tersebut aku pon ape lg terus menambahkn kelajuan utk segera smpi  ke rumah.. tiba di rumah mak aku terus bersiap dn mengemas segala keperluan yg patot dibawa utk menjaga yaie aku sekiranye dimasukkan ke dlm wad..

aku mula memandu utk berkejar ke hospital.. telefon mak aku kembali berdering.. mak cik aku mengatakan bhw yaie aku dh lemah.. mak aku dh mula menangis.. dlm lebih kurang jam 6.15ptg mak cik aku menelefon semula dn mengatakan bhw yaie aku telah meninggal dunia.. innalillahiwainnailaihirojiun...

Ahad 18 September 2011
pd jam 10.30pagi allahyarham selamat disemadikan di tanah perkuburan Islam yg berdekatan.. semoga rohnya di tempatkan dikalangan org2 yg beriman.. insyaAllah... marilah sama2 kita sedekahkn Al-Fatihah khas buat allahyarham yaie aku.. Al-Fatihah...

amin yarobbal 'alamin...


Isnin 19 September 2011
aku cuti hr ni.. sbb sekolah mengambil cuti berganti sempena larian 1murid 1sukan.. pg aku mengambil alih tugas mak iaitu menghantar Danish ke sekolah.. balik ke rumah dn terus ke pt ju utk menghantar adik ipar utk mengambil keretanye.. blik umh terus keluar lg ke pusat servis keta.. utk mkn tgh hr sempat ke gerai md shah mmbeli 3bungkus nasik baryani bawa balik ke rumah.. mlm selepas solat maghrib ke rumah allahyarham yaie aku utk majlis tahlil...

perbendaharaan kata :
yaie / embah lanang = atok lelaki
*bhs jawa...


sekian, wassalam...

2 ulasan: